غذاي برنجي غذاي برنجي .

غذاي برنجي

معرفي انواع پلو

انواع پلو

10521893286185305342

مي خواهيد در ميهماني هاي رسمي خود علاوه بر غذاي اصلي يك غذاي ديگر درست كنيد در اين جا روش درست كردن بادمجان پلو را بيان مي كنيم .

روش درست كردن بادمجان پلو ، مواد اوليه:

برنج: يك كيلوگرم

بادمجان حلقه شده: يك كيلوگرم

پياز سرخ‌شده: يك پيمانه

گوشت چرخ‌كرده: ۵۰۰ گرم

گوجه‌فرنگي حلقه شده: دو پيمانه يا پنج عدد

رب گوجه‌فرنگي: دو قاشق غذاخوري

روغن: نصف پيمانه

نمك، ادويه و زردچوبه: به ميزان لازم

انرژي كل اين پلو ۴۰۹۰ كيلوكالري

روش درست كردن بادمجان پلو :

* بادمجان‌ها را سرخ كرده و كنار مي‌گذاريم.

* سپس با پياز داغ و كمي گوجه‌فرنگي، گوشت را تفت مي‌دهيم.

* مي‌توانيم به همان گوشت سرخ‌شده، رب گوجه‌فرنگي را هم اضافه كنيم.

* سپس برنج را شسته آبكش كرده و از ته قابلمه لابه‌لاي آن گوشت، بادمجان و گوجه‌فرنگي را قرار داده و نصف ليوان روغن و آب ريخته و آن را دم مي‌كنيم

 

fo3109

پسته به ميزان لازم
كره ۱/۲ پيمانه
زرده تخم مرغ ۱ عدد
فيله يا سينه مرغ ۵۰۰ گرم
ادويه پلويي و نمك و فلفل و زردچوبه به ميزان لازم
برنج ۴ پيمانه
قارچ ۲۵۰ گرم
نخود فرنگي ۱ قوطي (۲۰۰ گرم)
پيازداغ طلايي ۳-۲ قاشق سوپخوري
سير (در صورت تمايل) ۱ حبه
رب گوجه‌فرنگي ۲ قاشق سوپخوري

روش درست كردن كيك برنج مخلوط :
در تابه‌اي پياز داغ طلايي را با كره مخلوط كنيد و زردچوبه و سير خرد شده را به آن اضافه كنيد. قارچ‌ها را ورقه‌ورقه كرده و به تابه اضافه كنيد. به مقدار خيلي كم (در حد يك قاشق) آبليمو روي قارچ ها ريخته شعله را زياد كنيد تا آب قارچ‌ها سريع تبخير شود و رنگ سفيد قارچ تغيير نكند و له نشود.

بعد از اينكه آب قارچ گرفته شد، رب گوجه‌فرنگي، زعفران و نخود سبز را هم اضافه كنيد. مرغ‌ها را به صورت خلالي برش دهيد. سپس آنها را هم به مواد افزوده و با حرارت ملايم تفت دهيد تا جايي كه مواد بدون آب شود. حالا حرارت را خاموش كنيد.

برنج را به روش معمول بجوشانيد و آبكش كنيد. سراغ آماده كردن خمير برويد. آرد را با بيكينگ پودر مخلوط كنيد. ظرف گود تقريباً بزرگي را برداريد و تخم مرغ ها را در آن بشكنيد، نمك ، فلفل و زردچوبه هم بريزيد و با چنگال آنها را هم بزنيد. سپس ماست سفت و آب مرغ و كمي ادويه به آن اضافه كنيد. كره را در ظرفي كوچك روي حرارت ملايم آب كنيد. حرارتش را كه از دست داد آن را هم به مواد تخم‌مرغي اضافه كنيد. حالا آرد را كم‌كم به اين مواد اضافه كرده و هم بزنيد. به اندازه‌اي آرد اضافه كنيد كه خمير به دست نچسبد.

سطح صافي را آرد پاشيده و خمير را با وردنه پهن كنيد و قالب مورد نظر را چرب كنيد. خمير را كمي بزرگتر از قالب باز كنيد. آن را در قالب انداخته و خمير را به ديواره و كف قالب بچسبانيد. سپس به تناوب مقداري برنج، مقداري از مايه آماده شده و كمي ادويه پلويي را در آن ريخته و سپس اضافه‌هاي خمير را روي برنج مخلوط برگردانيد.

يك زرده‌ تخم مرغ را با زعفران مخلوط كرده و با قلم‌موي مخصوص آشپزي روي لايه آخر خمير بماليد و روي همه سطح كنجد يا مغز دلخواه بپاشيد. فر را با ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد روشن كرده و كمي صبر كنيد تا گرم شود. قالب را به مدت ۳۵ دقيقه در طبقه وسط قرار دهيد. بعد از اين مدت قالب را از فر بيرون آورده ، ۱۰ دقيقه صبر كنيد و سپس كيك را از قالب بيرون آوريد.

 

 

056401453510335102a-300x200

 

در اين جا سايت ابانك روش درست كردن هاوايي پلو را در اختيار شما مي گذارد اين غذا فوق العاده مقوي مي باشد با مواد لازم و شيوه پخت هاوايي پلو در ادامه مطلب با ما باشيد .

روش درست كردن هاوايي پلو ، مواد لازم :

برنج =سه پيمانه
سبزي‌پلو ( تره، جعفري، گشنيز و سبزي سير)= نيم كيلو
شويد خشك يا تازه =سه قاشق غذاخوري
ميگو يا فيله ماهي =۱۰۰ گرم
كشمش پلويي= ۱۰۰ گرم
روغن =به مقدار لازم
زعفران، زردچوبه، نمك، فلفل، ادويه كاري و تخم گشنيز= به ميزان لازم
سير =دو تا سه حبه

روش درست كردن هاوايي پلو
ابتدا تمام مواد را به جز برنج با هم تفت مي‌دهيم سپس از روي حرارت برمي‌داريم برنج آبكش كرده را كمي زنده‌تر برداشته، مواد را لا‌به‌لاي آن قرار مي‌دهيم. اگر شويد خشك بود در اين زمان لا‌به‌لاي برنج اضافه مي‌كنيم و مي‌گذاريم كه پلو دم بكشد.


برچسب: پلو هاي خوش رنگ، پلو هاي خوش عطر، پلو هاي لذيذ، پلو هاي مجلسي، چلو، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۲۵:۵۷ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :